Mazda’nın Dinamik Basınçlı Turbosu Açıklandı!

More
9 years 1 month ago #2247 by myeyre
Dinamik Basınçlı Turbo sistemi CX-9’nin 2.5 litrelik motoruna...

Dinamik Basınçlı Turbo sistemi CX-9’nin 2.5 litrelik motoruna uydurularak bir paketin içinde iki farklı turbo sistemine yer verilmiş oldu. VGT sistemi yani değişken geometrili turbo sistemindeki gibi, CX-9 da düşük devride egzoz akışını engelleyerek gazların hızlanmasını artırıyor ki bu esnada turbo devreye girmiş oluyor. Bu durum elinizle bir hortumun ucunu tıkayıp ona basınç yaptırmak mantığıyla aynı ancak Mazda bu sistemi bu şekilde kullanmak yerine hortumun ucuna parmağına koyarak akıntıyı tamamen kesiyor.

Valfin gövdesi, silindirin kafası ve turbo şarjın arasına oturtulmuş. 1620 d/d’nin altında 3 adet valf kapanıyor, egzoz gazı zorlanarak küçük kanallardan geçerek boğazı kelebeğinde ki 3 kanalın üzerine geliyor. Sıkışan kanal gazı hızlandırarak türbine gönderiyor ve turbonun düşük devirlerdeki tepkilerini geliştiriyor. 1620 d/d’de ise, egzozun şiddeti valfleri açmak için ve turboyu normal olarak yönetmek için yeterli seviyeye geliyor.

Mazda, egzoz akışını kontrol etmek için çift kaydırmalı turbo sistemindeki gibi, motorun atık gazlarını 3 dala ayırarak gövdeye yerleştirilen 4-3-1 lik egzoz manifolduyla beraber ayırıyor. İçerideki 2 silindir kendi egzoz gazlarını sıradan kanala iletiyorken dışarıdaki silindirler kendi egzoz gazlarını bireysel borularla itiyorlar.

Haber: Soner ÜNLÜER

Please Giriş yap or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.316 seconds

Information

All images are for demonstration purpose only. You will get the demo images with the QuickStart pack.

Also, all the demo images are collected from Unsplash. If you want to use those, you may need to provide necessary credits. Please visit Unsplash for details.